Діти

Вчимо дитину малювати

Маленька дитина щодня знайомиться з навколишнім світом. Це знайомство відбувається на рівні нових відчуттів, звуків і образів. Граючи, малюк бгає аркуш паперу, кидає іграшки на підлогу, а, взявши в руки крейду або олівець, намагається щось зобразити на маминому звіті, шпалерах або на дорогих меблів. Щоб процес був більш менш керованим – ми вчимо дитину малювати.

Перші кроки: вчимо дитину малювати.

Ніколи не сваріть дитину за таку «творчість». В іншому випадку ви назавжди відіб’єте у нього бажання малювати. Просто запропонуйте йому чистий аркуш паперу, набір крейди або пальчикових фарб і поясніть, як саме потрібно користуватися цими предметами. Необхідно всіляко підтримувати природне бажання дитини до малювання. Необов’язково в майбутньому з маленького художника зросте Рєпін, Рембрандт чи Пікассо. Та й не варто ставити перед собою таких глобальних завдань.

Перш за все, батьки повинні розглядати процес малювання як величезну можливість для всебічного розвитку дитини як особистості, а також його естетичного виховання. Займаючись малюванням, малюк привчається до самостійної діяльності. Малювання сприяє розумовому розвитку дитини. Користуючись олівцем або крейдою, малюк працює кистю руки, утримуючи засіб малювання пальчиками, що сприяє порушенню їх нервових закінчень, які мають безпосередній зв’язок з корою головного мозку дитини.

Намагаючись зобразити навколишні предмети за допомогою ліній, штрихів і обрисів, малюк аналізує і порівнює те, що він бачить, включаючи, таким чином, складні розумові процеси. Крім аналізу і порівняння, малюк вчиться узагальнення, зображуючи різні предмети однаковими геометричними фігурами.

За допомогою простої лінії дитина може намалювати доріжку, річку, паличку, чи гусеницю. Малюючи коло, дитина може зобразити сонечко, м’ячик або повітряну кульку. Важливо, щоб в цьому випадку сам малюк визначив, що саме він намалював. Якщо ваш малюк не виявляє інтересу до процесу малювання, ви самі повинні його направити і показати, що малювання – захоплююче заняття.

Організуйте все в ігровій формі

Якщо дитині всього лише 1,5 року, організуйте все в ігровій формі. Покажіть дитині чистий аркуш паперу і сховайте його так, щоб малюк зміг його знайти. Далі запропонуйте дитині, щоб він сховав від вас олівець. Коли ви знайдете олівець, покажіть дитині, як правильно його тримати, і разом з дитиною проведіть олівцем по папері. Порадійте разом з ним цього спільному малюнку і запропонуйте малюкові самому водити по папері олівцем. Звичайно ж, не відразу все у нього вийде. Підбадьорте і похваліть його за найменший успіх, і на наступний раз дитина з ще більшим завзяттям візьметься за олівець.

Слідкуйте за тим, як малюк тримає олівець, і ненав’язливо виправляйте його, якщо дитина бере його неправильно, щоб надалі його не переучувати. Дітям до року бажано запропонувати пальчикові фарби. Діткам постарше можна дати спробувати малювати восковими крейдами, а пізніше запропонувати акварельні фарби і олівці. Багато батьків купують своїм чадам фломастери і роблять помилку, так як всі малюки тягнуть до рота, і в цьому випадку фломастери можуть бути небезпечними для здоров’я малюка. Краще всього використовувати фломастери на водній основі, але їх можна запропонувати тоді, коли дитині виповниться 2 роки.

Треба розуміти, що маленька дитина ще не в змозі намалювати щось конкретне. Він просто водить олівцями або фарбами на папері. Ніколи не смійтеся над його малюнками і не намагайтеся там щось розгледіти. Просто похваліть малюка за сам малюнок. В іншому випадку малюк зробить висновок, що малювання – дурне заняття, з-за якого над ним лише глузують. Підтримайте дитину навіть у тому випадку, коли у нього нічого не виходить.

Створіть дитині всі умови для малювання.

Виділіть для малюка найбільш осветленную частина кімнати для занять, поставте там зручні стілець і стіл. Дуже важливо, щоб дитина чітко бачив те, що він малює і зручно сидів, зберігаючи правильну поставу.

Не варто нав’язувати свою думку дитині і пропонувати йому малювати те, що хочете саме ви. Нехай дитина сама визначить, що саме він малюватиме. Ви можете запропонувати йому кілька тем для малюнка, але виключно тоді, коли дитині важко визначитися з вибором. Не можна критикувати роботи маленького художника, якими б недосконалими вони вам не здавалися. Нехай дитина малює так, як може, проявляючи ініціативу і свободу дій.

Не потрібно втискувати його в рамки.

Не вимагайте від дитини виразного зображення і схожості предметів. Багато дорослі роблять велику помилку, покращуючи роботи своєї дитини, поправляючи і домальовуючи якісь деталі. Запам’ятайте, що такі дії дорослих кривдять малюка, він починає думати, що у нього нічого ніколи не виходить і втрачає інтерес до малювання. Тому дуже важливо не переступити тієї тонкої грані, де допомога дорослого перетворюється в настирливе науки, а всіляко заохочувати «творчий процес» у дитини.

Не забувайте частіше хвалити роботи вашого малюка, заохочуйте оригінальність його малюнків та нестандартні способи зображення образів і предметів. Дайте зрозуміти дитині, що головне в його роботах – це прояв його власної фантазії. Не складайте роботи маленького художника в шафу і ніколи не викидайте їх, а влаштуйте разом з ним домашню виставку, вивісивши малюнки на стіну. Запросіть бабусю і дідуся на цю виставку. Нехай дитина розповість про своїх роботах. Нехай всі домочадці візьмуть участь в обговоренні робіт малюка. Це додасть значимість його малюнками, вселить дитині віру в свої сили, і він з задоволенням буде продовжувати малювати і далі.

Вдосконалюйте свого юного художника, відвідуйте з ним виставки дитячого малюнка, щоб він бачив, як малюють інші діти і порівнював з ними свої малюнки. Дуже важливо згодом знайомити дитину з творчістю великих художників і разом відвідувати картинні галереї, музеї образотворчих мистецтв, а також розглядати репродукції відомих картин. Все це викличе інтерес у вашої дитини, допоможе формуванню його світогляду та естетичному розвитку його як особистості.

Стаття з мого сайту: