Діти

Організація простору: ідеальна кімната для дитини до 3-ох років

У статті «Про іграшки» я вже згадала, що для дитини важлива упорядкованість, простота і мінімалістичність в його сприйнятті світу.

Але, на жаль, у наших реаліях це майже неможливо: довкола дуже багато об’єктів, які притягують погляд дитини, увага розсіюється, він не встигає реагувати від такого розмаїття, від чого швидше втомлюється. Але ми можемо допомогти організувати простір спокою в йогокімнаті.

Якщо ви облаштовуєте кімнату для дитини, то можете скористатися наступними порадами:

  • використовуйтепастельні природні відтінки. Шпалери з малюнком будуть відволікати, особливо якщо на їх тлі коштують іграшки або висить картина.
  • якщо ви виберете в якості спального місцяматрац на підлозі(з народження), то дитина уникне травм і падінь, а при пробудженні дитина зможе контролювати простір, так як вся кімната в його поле зору (на його рівні). Потім, коли дитина почне повзати, він зможе самостійно після сну пересуватися по кімнаті, вибираючи собі заняття. А це перші кроки до свободи.

Детальніше про спальному місці ви можете подивитися статтю

Є також варіант дуже низькою ліжечка, яка чітко відмежовує зону сну, їх можна використовувати з моменту, як дитина стійко стоїть на ногах.

  • зонування в кімнаті дитини дозволить розмежувати зону сну і неспання. Там, де дитина буде проявляти активність також можете покласти килимок або матрацик, а такождзеркало, яке буде на рівні очей дитини. Для чого? Від 0 до 1,5 років відбувається оволодіння своїм тілом, а завдяки дзеркалу дитина спостерігає за рухами рук і ніг, тим самим рухає ними більш активно. До речі, до кінця першого року він вже впізнає себе у дзеркалі.
  • В тему фізичного розвитку: буде добре, якщо в кімнаті буде те, по чому можна дертися (драбинки з гіркою), предмети, за якими потрібно повзти/ спеціально вставати і йти. Все це велика моторика, яка активно розвивається саме в цей період, а в процесі рухів відбувається інтелектуальний розвиток!

До речі, трикутник Пиклера володіє ще одним істотним плюсом: коли у дитини багато енергії, просто відведіть його до драбинці, направте його перезбудження в потрібне русло) Перевірено

Трикутник Пиклера

Увага! Коли ваша дитина починає повзати, йому необхідна мета, до якої він буде повзти. Це повинен бути такий предмет, який легко схопити дитячою рукою, приємний на дотик. Не потрібно розкладати іграшки по килимку, так ви не залишаєте йому приводу для розвитку. Ходьба теж повинна бути вмотивована.

  • не забудьте також і прокнижковій полиці. Краще, якщо це будуть книги без тексту, з картинками з реального світу, те, що оточує дитину: майданчики, будинок, дитячий садок, дороги, парки і т. д. Книги повинні бути з картонними сторінками, так дитина зможе самостійно їх перевертати.
  • У кімнаті дитина проводить більшу частину часу, тому буде чудово, якщо вона буде живою і естетично приємним. Для цього, на рівні дитини, можна розвісити картини, які потім будуть грати роль в розвитку мови, рослини, красиві і приємні на дотик кошики і мішечки, в яких лежить матеріал.

Що стосується інших кімнат:

Щоб не обмежувати дитину у дослідженні світу, відразу приберіть з його поля зору забороняють об’єкти: розетки заткніть спеціальними затичками, крихкі речі підніміть вище, якщо є низькі шафки, краще звідти все прибрати, щоб дитина міг відкривати їх без батьківських «не можна» або залишити лише «дозволені» предмети.

Це лишерекомендації, які, як ви помітили, відіграють велику роль в розвитку дитини. Але використовувати їх чи ні – лише ваше право.

Головне пам’ятайте,дитині в її кімнаті повинно бути зручно, приємно і комфортно. Це його місце сили, а також місце, де він може розвиватися лише завдяки правильної організації простору, без додаткових штучних «развивашек».

Наповнення кімнати розвиваючими матеріалами (до 3 років) ви можете знайти в розділі товари в пам’ятці «Як вибирати іграшки» в блозі у вк.