Спорт

Щоденник подорожі на камчатку. День 5. Підйом на вулкан горілий

Отоспавшиеся на ліжках, отмокнувшие в теплому басейні, розслаблені перед лайтовым вдень ми неспішно збиралися біля КАМАЗа. Нас зустрічав новий гід, Сергій, сухорлявий молодий чоловік з військовою виправкою, якому належало навчити нас штурмувати вулкани.

-Сьогодні йдемо на Горілий! – відразу позначив він сьогоднішню програму.

-Як на Горілий? На вулкани ж завтра! Ми не одягнені для сходження. Чому Горілий? – ми закидали його питаннями, намагаючись приховати розчарування упереміш зі страхом.

-Поки погода хороша, йдемо на вулкани. На Камчатці вже завтра погода може змінитися. Приїдемо на тур базу, у вас буде час перевдягнутися, не хвилюйтеся! – Сергій був впевненим і безапеляційним.

Я стояв осторонь і перемелював у голові цю новину – ну все, те, за що ти найбільше переживав, розпочнеться сьогодні, без всякої підготовки себе напередодні, так що змирися, напяливай черевики і вперед. Стало легше. Зрештою, очікування закінчено, починається дія, і скоро все стане зрозуміло.

По дорозі зупинилися на Вилючинском перевалі. Помилувалися на вулкан Вілючинський, модні сучасні глэмпинги і старовинні фігури тотемних тварин, яким здавна поклонялися корінні жителі Камчатки. Прицінилися до вулканів Горілий і Мутновский, на які нам треба було дертися. І покотили на тур базу.

Вілючинський вулкан

У нашій приймаючої сторони є своя база в районі вулканів Горілий і Мутновский (Мутновки), зі стаціонарною кухнею, лазнею і душем. У цій частині умови кращі, ніж у наметовому таборі (а багато хто і на вулканах живуть у наметах), але кімнати в будиночку по 5-6 осіб (хостел з двоярусними ліжками) – і ось в цій частині бути удвох в наметі комфортніше, ніж у кімнаті з 3-4 сторонніми людьми різної статі.

Ось ті точки внизу зліва – наша тур базаВ жовтому будиночку на другому поверсі кімнати для туристів, на першому – умивальники і кухня з їдальнею (вхід з іншого боку). В помаранчевому – лазня і душ. Туалети окремо на вулиці.

Вибору у нас не було, довелося освоювати новий досвід – хостел. Розстелили спальні мішки, переодяглися в похідну одяг, пообідали (не відпустили нас на голодний шлунок, запевнивши, що трохи поїсти можна, а інакше сил не буде), отримали сухий пайок (шоколадний батончик, бутерброд, горішки, сік, літр води) і поїхали до Горелому.

Наша кімната

І ось тут ми дізналися, що таке бездоріжжя! Нас так нещадно підкидало в різні боки, що мої розумні годинник через 5 хвилин пропиликали – зарахувати тренування на еліпсоїді? Яка тренування на еліпсоїді, блін! Я просто їду на Камазі по Камчатці.

Через 1,5 години трясіння доїхали. Взяли палиці і бадьорим кроком рушили за Сергієм. Другий гід, Іван, був замикаючим.

Близько 40 тисячоліть тому тут знаходився один величезний вулкан діаметром 30 кілометрів – Пра-Горілий. З часом під власною вагою його вершина опустилася, утворивши кальдеру 10-14 км. Але з дна кальдери виверження продовжилися, утворюючи ланцюжок нових кратерів. Так що сучасний Горілий – це гірський хребет довжиною 3 км, складений з 11 кратерів. Весь масив, утворений при злитті декількох вулканічних конусів, досягає висоти 1829 метрів, а його площа – цілих 650 кв. км! Так, Горілий – діючий вулкан, він вивергається приблизно кожні 20 років, останній раз у 2010 році, так що ми були спокійні.

На Горілий підніматися приблизно 1 км, підйом досить затяжний, але не складний. Ну як нескладний – для підготовлених людей і альпіністів. Сергій з групою лідерів, в яку входила і моя дружина, йшов досить бадьоро, роблячи зупинки дуже рідко. Тому наш загін розтягнувся. Далі йшла є середина, в яку входив я, ну а ще далі група зовсім відстаючих, яким треба було часто зупинятися, щоб перевести подих.

Гірська хвороба на вулканах Камчатки може статися вже на висоті 1000 метрів, так як рослинність відсутня, і кисню менше, ніж у звичайних горах.

Історія не знає умовного способу. Але я в той момент його знав і практикував. З кожним кроком наверх я думав про те, що ці зайві 7 (ну ладно, 5) кг треба було залишити в Москві, а не везти на Камчатку, що треба було на свій 12-й поверх ходити пішки, а не кататися на ліфті, що треба б Сергію робити зупинки частіше, і що на Авачинський вулкан я точно не піднімуся. Це буде самогубство, а такої мети ніби як у мене немає.

І раптом підйом закінчився. до одного з конусів Горілого з кислотним озером в кратері. Млява чорна поверхня, величезна воронка з яскравою плямою мертвого озера на дні, а всередині цього всього життя, неймовірно потужна, чекає моменту, щоб вирватися назовні.

Погода дійсно була хорошою – майже не було вітру, звичайного явища на Горелом. Ми розсілися на краю і влаштували перекус. Нам належало обійти кратер і спуститися з вулкана – а це вже було зовсім не страшно. Тим не менш 2 години довелося топати.

В одному місці Іван показав групі не-лідерів обхідний шлях – спуск по льодовику. Виявилося прикольно – весело і дуже швидко, практично нагнали лідерів.

Ломикамінь – єдине рослина на Горелом, яке ми побачили

Увечері був смачний вечерю, чергу в душ (ось це прямо дуже потрібна річ після сходження, 300 рублів з носа не шкода! ) і ранній відбій після активного дня і перед наступним активним вдень – сходженням на вулкан Мутновский.

Читайте всі історії про Камчатку:

День 0.

День 1.

День 2.

День 3.

День 4.

#подорожі #туризм #вулкан #альпінізм #камчатка #краса #природа #подорожі по росії #гори #вулкан горілий